Yang Terindah...

Seorang anak kecil...
Tidaklah cantik tapi manis orangnya...
Seorang gadis perawan...
Tidaklah lemah lembut orangnya tapi penuh dengan kasih sayang...
Itulah dia adikku...
Shahyuzana Akmam...

27 Januari 1987. Ketika itu aku masih lagi kecil. Seingat aku, aku baru sahaja 3 tahun dan berbaki 2 hari sebelum mencecah usia 4 tahun. Sepanjang yang aku ingat, umi dan abah mengatakan gelaran 'adik' yang aku pegang akan jatuh kepada orang baru. Aku akan menjadi kakak. Masih jelas lagi dalam ingatanku, bagaimana aku sering saja menantikan saat adik aku itu keluar dari dunianya. Dia yang aku nanti-nantikan sebagai teman.

Mengenang kembali hari ini 22 tahun yang lepas. Si adik kecil yang tak pernah terlepas dari pandanganku. Kini, lebih dewasa dan lagaknya matang mengalahkan aku sendiri kakaknya yang berusia 26 tahun.

Sesungguhnya tiada kata-kata yang dapat terluahkan...
Hanya ucapan Selamat Hari Lahir...
Semoga kau mengecapi segala kemahuanmu...
Dan sentiasa dalam keberkatan Allah Yang Maha Esa...

Popular Posts

Karyaku

Karyaku
Peristiwa Malam (Cerpen)

Kasih Di Hujung Nafas (Cerpen)

Fajar Pakeer

Fajar Pakeer
Rindu Pada Matahari (Novel)

Hatimu Hatiku Jadi Satu (Mini Novella)

Ada Yang Lain (Dwilogi)

RTM

RTM
Yang Terindah

Arah Lain Ke Syurga

Magic Bean

Magic Bean
Sayang Kita Sampai Bila Bila

Kau Simfoni Hatiku