Percubaan melangkah ke dunia itu... duniaku!

Tepat pukul 5.54 petang. Aku terima panggilan dari seseorang. Waktu itu, aku kekenyangan. Kekenyangan tidur. Tertidur di depan laptop yang masih bernyawa. Letih mungkin. Memuntahkan segala idea yang ada. Ya! Memang aku letih. Jauh lebih letih dari waktu aku giat bertugas beberapa ketika yang lalu.

Sebenarnya, aku tidak pernah menjangkakan, seseorang itu akan membuat panggilan. Aku nampak namanya di skrin telefon bimbit. Jelas. Memang itu namanya. Tapi, aku buat acuh tak acuh. Ada harapan yang pernah bersinar dan sinarnya itu kian memudar. Entahlah. Tapi, aku tak pernah menyimpan dendam. Benar. Tiada dendam di hati. Terus ku sapa seseorang itu, agar tidak mati panggilan sebelum mula perbualan.

Katanya... dia meletak harapan tinggi padaku.
Katanya... dia yakin dengan aku.
Katanya... dia tidak mahu aku tunduk dan kalah.
Katanya... dia mahu aku berjuang.

Kataku pula dalam hati... Insya-Allah.
Aku cuba lakukan yang terbaik.
Ini langkah awalku ke dunia itu.
Ini satu-satunya peluang yang ku tunggu-tunggu.
Ini sahaja cara untuk aku masuk ke duniaku.

Popular Posts

Karyaku

Karyaku
Peristiwa Malam (Cerpen)

Kasih Di Hujung Nafas (Cerpen)

Fajar Pakeer

Fajar Pakeer
Rindu Pada Matahari (Novel)

Hatimu Hatiku Jadi Satu (Mini Novella)

Ada Yang Lain (Dwilogi)

RTM

RTM
Yang Terindah

Arah Lain Ke Syurga

Magic Bean

Magic Bean
Sayang Kita Sampai Bila Bila

Kau Simfoni Hatiku