Tag... dari si adik manis, Hanny Esandra

1) Nama Timangan + Family
Dalam famili sendiri pun dah banyak nama timangan sebenarnya. Abah, Umi dengan Along selalu panggil Ijan. Masa budak-budak dulu, nama timangan ada dua, Shafiq dan Boboy (pelik tak?). Ayuz pula sampai hari ini melekat panggil aku anyah! Apa-apalah. Tapi nama Ijan tu memang terlalu peribadi. Cuma famili dan beberapa orang terdekat saja yang berhak panggil dengan nama tu. Kalau orang lain panggil... tak layan!

2) Anda seorang yang...
Sukar dijangka! Betul. Tak tipu. Kadang-kadang, aku sendiri tak tahu apa yang buat aku buat itu dan ini.

3) Insan istimewa dan kenapa dia teramat istimewa...
Semestinya famili aku -
abah, umi, along, ayuz dan terbaru dua ahli baru...abang Zamri dan Miqhail.
Sahabat-sahabat -
Ayshah, Harvindar, Fatimah dan juga Viva Il Divo
Imaan -
paling istimewa dalam perasaan yang terlalu sukar dimengertikan. Kalau dia di depan mata... anggap sajalah aku sudah dimiliki. Malangnya... dia jauh! Jauh yang amat amat jauh!

4) Lagu kesukaan sekarang...
Banyak sangat. Tapi buat masa ini dan saat ini satu lagu Hindi lama nyanyian Kumar Sanu bertajuk Jab Koi Baat Bigad Jayee (Bila Sesuatu Buruk Berlaku). Lagu tentang persahabatan.

5) Warna Kegemaran...
Hitam, Biru dan Putih.

6) Benda wajib dalam handbag?
Dompet, telefon bimbit, pen dan buku nota kecil.

7) Kali terakhir nangis...
Aku suka menangis...mudah menangis...bila-bila pun boleh menangis. Dengar lagu, tonton filem, tengok perangai orang... juga bila terfikir masa depan dan terkenangkan seseorang.

8) Tag ramai-ramai rakan anda...
1- Shana Zahar (adik aku yang busyuk mashem)
2- kak Qaseh Qaisara
3- kak Dinaz Salsabila
4- Amoh
5- Nouri Salwa

Popular Posts

Karyaku

Karyaku
Peristiwa Malam (Cerpen)

Kasih Di Hujung Nafas (Cerpen)

Fajar Pakeer

Fajar Pakeer
Rindu Pada Matahari (Novel)

Hatimu Hatiku Jadi Satu (Mini Novella)

Ada Yang Lain (Dwilogi)

RTM

RTM
Yang Terindah

Arah Lain Ke Syurga

Magic Bean

Magic Bean
Sayang Kita Sampai Bila Bila

Kau Simfoni Hatiku