Hari yang istimewa...

Hari ini antara adalah hari teristimewa buat seseorang yang selalu dekat di hati. Pada dia aku lihat satu cahaya.

Aku ingat lagi, ketika itu tahun 2002. Aku masih lagi seorang remaja yang terlalu mentah segala-galanya. Mudah terbunuh emosi, dan juga pertimbangan diri. Tambahan pula, aku di ambang usia yang sedang merangkak menuju ke alam dewasa.
Justify Full
Saat itu, aku hilang. Kepercayaan dan keyakinan terhadap diri sendiri. Terumbang-ambing dan asyik mengutuk diri kerana tiada kekuatan untuk melangkah. Ingin meramal masa depan dan cuba keluar dari kepompong keanak-anakan. Aku jadi kalut dan takut untuk menempuh alam dewasa. Apa yang bakal aku kecapi? Adakah aku mampu menempuh alam dewasa? Bisakah aku menjadi seseorang? Namun, siapa yang dapat meramal masa depan?

Sesiapa saja yang kenal aku di ketika itu, pasti tidak pernah menjangka dengan apa yang telah kuperolehi hari ini. Betul. Sebab aku sendiri masih bermimpian, adakah ini benar?

Saat semua kekalutan melanda diri, aku lihat dia. Aku lihat dia melawan segala cabaran hidup. Bukan semua orang boleh bangkit sepertimana yang telah dilakukannya. Pada dia juga aku belajar erti untuk tidak terus jatuh dan berhenti. Aku meminjam sedikit semangatnya. Alhamdulillah, kini aku tidak lagi memanjakan atau mengutuk diri sendiri. Aku lebih banyak memerhati dan bertindak tanpa perlu mengatur strategi. Ya, aku amat menghargai si dia.

Hari ini ulangtahunnya. Selamat Hari Lahir kepada si dia yang selalu jadi insan istimewa dalam hati dan semestinya hidupku.

Popular Posts

Karyaku

Karyaku
Peristiwa Malam (Cerpen)

Kasih Di Hujung Nafas (Cerpen)

Fajar Pakeer

Fajar Pakeer
Rindu Pada Matahari (Novel)

Hatimu Hatiku Jadi Satu (Mini Novella)

Ada Yang Lain (Dwilogi)

RTM

RTM
Yang Terindah

Arah Lain Ke Syurga

Magic Bean

Magic Bean
Sayang Kita Sampai Bila Bila

Kau Simfoni Hatiku