Sambutan Hari Lahir kali kedua dengan Teman-teman dan VEER!

Biarlah apa orang nak kata, aku ini melampau atau pelampau. Aku tak ambil pusing itu semua. Apa yang penting, aku ingin meraikan hari ini dengan teman-teman yang sudah lama tidak bertemu muka. Pada awalnya, aku telah merancang untuk keluar beramai-ramai. Malangnya, yang lain tidak dapat hadir kerana punya rancangan tersendiri. Aku mengerti dan hormati. Namun ada juga yang sengaja mengelak. Lantak kaulah, apa aku nak kisah...! Dalam setahun ini, secara tak langsung aku dapat lihat siapa yang benar-benar ada untuk aku. 365, 2 jam pun tak terluang... macam melampau sangat. Betul tak? Jadi,

"so long, good bye...!"

Aku telah merancang jadual hari ini sejak dua bulan yang lalu. Dalam otak tahu, bukan semua yang kita rancang akan menjadi. Jadi aku kuatkan juga semangat dan usaha. Alhamdulillah, Fatimah dan Salwa muncul. Tiada apa yang lebih bermakna buat aku selain menghabiskan dan meluangkan masa bersama seperti dulu-dulu. Aku tak tengok pada hadiah atau apa juga. Jika diberi, aku hargai tetapi jauh sekali aku mengharap atau meminta. Kerana perasaan aku tak pernah terbeli pun dengan semua itu. Itu juga yang aku katakan pada Fatimah.




Aku juga mendapat kejutan lain. Kejutan dari seorang kakak yang telah kukenali sejak zaman sekolah lagi. Kak Janet, seorang pekerja di kedai video berhampiran dengan pawagam TGV di Capsquare. Dulu, aku kenal dia di bangunan Semua House (tempat lepak-lepak zaman CBN). Tak sangka, dia sudi beri hadiah yang cukup istimewa buatku. Ya, aku terharu sangat kerana rasa dihargai.



Sesungguhnya aku rasa terlalu gembira, bukan hanya kerana dapat menonton filem kegemaran aku untuk dua kali (dalam 1 hari) tapi dapat meluangkan masa dengan teman-teman yang lama tidak aku temui. Insya-Allah, ada rezeki dan panjang umur, aku dan mereka akan selalu bertemu. Amin...


Koleksi hadiah yang aku terima...
terima kasih banyak-banyak....

Popular Posts

Karyaku

Karyaku
Peristiwa Malam (Cerpen)

Kasih Di Hujung Nafas (Cerpen)

Fajar Pakeer

Fajar Pakeer
Rindu Pada Matahari (Novel)

Hatimu Hatiku Jadi Satu (Mini Novella)

Ada Yang Lain (Dwilogi)

RTM

RTM
Yang Terindah

Arah Lain Ke Syurga

Magic Bean

Magic Bean
Sayang Kita Sampai Bila Bila

Kau Simfoni Hatiku