To Someone Special...


To the world... she is Harvinder...
To me... she is my only Dia....
Love you sweetie...

Happy Birthday....


2 Januari. Aku tak akan lupa tarikh ini. Bukan untuk hari ini sahaja, malah untuk masa-masa akan datang. Insya-Allah.

Dia kata aku akan lupa. Dia fikir, aku juga seperti yang lain. Lama kelamaan, persahabatan itu makin pudar. Tapi dia tak tahu, aku bukan macam yang lain. Sekali aku dah sayang, selamanya akan aku ingat seseorang itu sampai mati. Ya, benar....

Oleh kerana ucapan dan sms Happy Birthday itu dah terlalu biasa, aku dapat satu idea baru. Aku mahu kejutkan sahabatku ini dengan cara yang lain. Aku sengaja tak hantar sms mahupun buat panggilan padanya detik 12 malam. Sebaliknya aku hantar sms tepat pukul 7.39 pagi yang berbunyi begini....

"Dear, I'm totally in a mess. I need u n only u can help me!"

Kenapa aku hantar sms begini? Sahabatku ini jenis yang terlalu 'caring' tentang orang yang disayanginya. Aku sengaja hantar sms begini dan ingin buat dia resah, gelisah dan dalam masa yang sama takut.

Tak berapa lama selepas itu, dia telefon aku. Walaupun ada suara-suara lain di belakangnya, tapi aku dapat baca emosi pada nada suaranya.

Dia bertanya padaku dengan suara yang amat lembut dan terkawal tapi jelas kerisauannya.

"You okay? Ada masalah dengan - - - - - - ke?"

"Tak, masalah I lebih dari tu. I dah tak tahu nak buat apa lagi?" kataku, cuba menggoncangkan lagi sedikit emosinya.

Aku rasa tak sedap hati lalu bertanya dia berada di mana. Rupa-rupanya dia di Gurduwara. Jadi, tak eloklah aku kacau dia sedang mengerjakan ibadatnya. Lalu, pantas aku mencantas rancangan awal aku dan mengubahnya.

"Hari ini 2 haribulan bukan? Hari lahir you," kataku lagi.

Harvinder terdiam seketika.

"Happy birthday...," kataku sambil diikuti ketawa panjang.

Harvinder mula marah-marah. Aku tak kisah dengan amarahnya itu. Apa yang penting, aku mahu dia tahu yang aku selalu ingat hari lahirnya.

Harvinder, andai you membaca blog ini... I nak you tahu, I selalu ingat dan sayang you seperti dulu juga. Nothing will changed our friendship... Insya-Allah. I always there for you... just call me, and you know that... you'll never walk ALONE!!!!

Popular Posts

Karyaku

Karyaku
Peristiwa Malam (Cerpen)

Kasih Di Hujung Nafas (Cerpen)

Fajar Pakeer

Fajar Pakeer
Rindu Pada Matahari (Novel)

Hatimu Hatiku Jadi Satu (Mini Novella)

Ada Yang Lain (Dwilogi)

RTM

RTM
Yang Terindah

Arah Lain Ke Syurga

Magic Bean

Magic Bean
Sayang Kita Sampai Bila Bila

Kau Simfoni Hatiku