Peristiwa 14 Rabiulakhir...


Tanpa kamu, tiadalah aku...


Sebelum ini aku tidak pernah tahu, tarikh lahirku mengikut kalendar Islam. Aku selalu ingin mengetahuinya sehinggalah hari itu, aku berpeluang mencari tarikh yang tepat. Ya. 14 Rabiulakhir. Mungkin nakal atau tidak ada kerja selain untuk menyakat orang, aku taipkan status di mukabuku sebagai hari lahirku. Nyatanya mereka terlalu peka dan tahu tarikh sebenar hari lahirku. Jujur, aku rasa terharu. Lantas aku perbetulkan balik fakta dan mengatakan ianya merupakan tarikh lahir mengikut kalendar Islam.

Aku juga sempat menghantar pesanan ringkas kepada umi dan abah....

"Hari lahir bermakna nyawa di hujung tanduk ibu, umi, mama, mak. Terima kasih umi, terima kasih abah. Sayang umi, sayang abah,"

Sebenarnya kata-kata itu aku ambil dari komen yang akak Afna berikan padaku. Katanya pula, dia meminjam kata-kata encik Wan. Secara tak langsung, aku pun meminjam kata-kata encik Wan.

Popular Posts

Karyaku

Karyaku
Peristiwa Malam (Cerpen)

Kasih Di Hujung Nafas (Cerpen)

Fajar Pakeer

Fajar Pakeer
Rindu Pada Matahari (Novel)

Hatimu Hatiku Jadi Satu (Mini Novella)

Ada Yang Lain (Dwilogi)

RTM

RTM
Yang Terindah

Arah Lain Ke Syurga

Magic Bean

Magic Bean
Sayang Kita Sampai Bila Bila

Kau Simfoni Hatiku