Terperangkap!

Sepanjang perjalanan pulang menuju rumah, aku dihimpit satu persoalan. Satu persoalan yang mengundang pertumpahan pelbagai rasa. Kekeliruan, kecelaruan. Antara naluri dan juga kehendak. Aku seakan gagal melihat garis untuk dijadikan sempadan di antara keduanya.

Sebaik sampai dan selesai membereskan diri, aku menyertai Along, Ayuz dan Umi di meja makan. Kebetulan abah ketika itu masih belum pulang dari surau. Aku ajukan satu soalan pada mereka yang sedang tekun menghadap rezeki. Namun, gagal bertemu dengan jawapan.

Aku masih keliru dan bercelaru. Sehinggalah masuk ke bilik tidur. Masih tidak berjumpa dengan jawapan kepada soalan yang merasuk sejak dalam perjalanan pulang tadi. Apa yang aku tahu, soalan itu perlu ditemukan dengan jawapan. Adakah aku mampu bertemu dengan jawapannya? Wallahualam.

* Satu sahaja yang terkesan dalam minda, Along dan umi katakan padaku agar jangan terlalu menekan diri dengan berfikir yang bukan-bukan. Masalahnya, aku sudah cuba tidak memikirkannya tetapi ia tetap ada. Aduh, bagaimana harus aku menidakkan soalan kecelaruan ini?

Popular Posts

Karyaku

Karyaku
Peristiwa Malam (Cerpen)

Kasih Di Hujung Nafas (Cerpen)

Fajar Pakeer

Fajar Pakeer
Rindu Pada Matahari (Novel)

Hatimu Hatiku Jadi Satu (Mini Novella)

Ada Yang Lain (Dwilogi)

RTM

RTM
Yang Terindah

Arah Lain Ke Syurga

Magic Bean

Magic Bean
Sayang Kita Sampai Bila Bila

Kau Simfoni Hatiku