Majlis Bertandang... akhirnya, selesai sudah!

Minggu lepas, majlis persandingan FirSha di sebelah pihak pengantin perempuan. Minggu ini, bagi melengkapkan acara, majlis bertandang diadakan pula di sebelah pihak pengantin lelaki yang bertempat di Semenyih.

Kalau tak silap aku kali terakhir berkonvoi ramai-ramai, bertandang ke majlis kahwin Along di Perak. Seronok berkonvoi. Waktu inilah dapat dilihat kesatuan pemandu-pemandu, sama ada berhemah atau tidak. Hahaha.

Kali ini juga, terlaksana juga sesuatu perkara yang memang tidak mahu aku lakukan. Ya. Jadi pengapit. Sebelum ini, banyak kali juga rakan-rakan lain minta aku jadi pengapit tapi ada sahaja alasan yang aku beri. Bukan aku bersikap ortodoks tetapi, aku tak rasa diri ini layak menempel sebelah pasangan Raja dan Ratu Sehari. Jadi, buat apa nak rosakkan gambar, betul tak?

Sebelum ini, sahabat aku, Ayshah pernah ajak aku jadi pengapit. Memang aku bersetuju mahu jadi pengapit dia. Dialah sahabat aku, dan tidak ada alasan untuk aku katakan, tidak. Tetapi, apakan daya, ada aral yang melintang. Sewaktu majlis persandingan dia, Along sedang berpantang dan umi pula baru sembuh. Jadi, sangat tidak praktikal kalau aku melepaskan tanggungjawab terhadap keluarga. Mujur Ayshah faham, dan sememangnya dia sentiasa memahami aku. Terima kasih, ya sahabatku Ayshah.

Disebabkan ini adalah kali pertama menjadi pengapit (dan aku pasti ini juga kali terakhir!) aku tidaklah gementar tapi dalam hati berkata, "bila nak selesai ni?"

Alhamdulillah, semuanya berjalan dengan lancar. Baju yang aku pakai hari itu pun dibeli secara terdesak sebab baju yang aku tempah khas masih belum siap. Nasib baik ada baju dengan tema sama dapat aku temui sebelum majlis berlangsung. Kalau tak, memang nampak janggal juga... pengantin pakai warna tema Unggu, pengapit pula pakai baju warna pelangi? Hahaha.

Aku selitkan beberapa keping gambar kenangan saat aku menjadi pengapit... tengok muka pun tahulah, apa perasaan yang membungkam di dalam... hahaha. (Sikit saja gambar yang aku mahu kongsi di sini, selanjutnya... ada dalam muka buku). Akhirnya, selesai sudah majlis dan upacara besar dalam keluarga Zahar. Insya-allah, tak lama lagi akan disusuli dengan majlis besar yang lain pula, "Cukur Jambul!" Hahaha. Bertunang dan pernikahan yang ketiga, lambat lagi ya. Bakal pengantin belum sedia. Hehehe.












Teruja sekejap lihat orang bersilat...










memang susah dikawal


camera-ready!






3 dara pinggitan!












aku dan 'favorite cousin'ku... Syazwan!






erk... ni apa hal pulak? Aduyai!

Popular Posts

Karyaku

Karyaku
Peristiwa Malam (Cerpen)

Kasih Di Hujung Nafas (Cerpen)

Fajar Pakeer

Fajar Pakeer
Rindu Pada Matahari (Novel)

Hatimu Hatiku Jadi Satu (Mini Novella)

Ada Yang Lain (Dwilogi)

RTM

RTM
Yang Terindah

Arah Lain Ke Syurga

Magic Bean

Magic Bean
Sayang Kita Sampai Bila Bila

Kau Simfoni Hatiku