2013 ... Tolong Berhenti Buat Lawak!

Setahun tua...

Satu soalan yang mahu aku tanya, perlukah mengucapkan "Selamat Tahun Baru"?

Maaflah, kalau ada ego yang terluka tetapi aku rasa ianya perbuatan yang membazir kredit dan buang masa. Bagi aku, kedatangan tahun baru, sama sahaja seperti perubahan hari-hari biasa. Jadi, kenapa perlu diheboh-hebohkan?

Benar, kalau disemak semula entri yang pernah aku tulis pada tahun-tahun yang lepas, aku juga seperti kalian, tidak ketinggalan mengucapkan selamat tahun baru. Namun, seperti yang kita biasa dengar. Manusia tumbuh bersama usia untuk menjadi matang. Bukan menganjak untuk menghakis ketajaman akal. Betul tak?

Tak salah juga, kalau ada yang mengucapkan Selamat Tahun Baru. Aku terima sahaja tetapi malas nak membalas kembali kerana aku tak rasa ia penting. Maaf kerana kejujuran yang satu ini. Cuma, aku juga sudah belajar dengan kehidupan. Berterus terang adalah lebih baik. Biarlah menyakitkan orang, yang penting tidak mencederakan diri sendiri lagi!

Kepada sesiapa yang sudah memberikan SMS, terima kasih diucapkan. Kepada yang mengutuk, kenapa aku tak balas balik, tolonglah faham. Jangan nak buat lawak kurang cerdik dengan aku!

* orang bertanya, apa azam tahun baru. Aku jawab; jaga urusan diri sendiri. Agak-agak, faham tak apa maksud disebaliknya? Hahaha. Jangan marah! Gurau!

Popular Posts

Karyaku

Karyaku
Peristiwa Malam (Cerpen)

Kasih Di Hujung Nafas (Cerpen)

Fajar Pakeer

Fajar Pakeer
Rindu Pada Matahari (Novel)

Hatimu Hatiku Jadi Satu (Mini Novella)

Ada Yang Lain (Dwilogi)

RTM

RTM
Yang Terindah

Arah Lain Ke Syurga

Magic Bean

Magic Bean
Sayang Kita Sampai Bila Bila

Kau Simfoni Hatiku