Sebalik Song 2 - Blur...

2 April, tarikh yang sangat istimewa. Bagi dunia, ia merupakan sambutan Hari Kesedaran Autisme Sedunia, tetapi untuk duniaku yang kecil ini, ia adalah hari istimewa kerana tarikh yang sama merupakan hari ulangtahun kelahiran kakak sulungku. Satu-satunya kakak dan Alongku ( BUKAN ALONG BUKIT BERUNTUNG!)

Bagi aku...
Dia jelita, bijak, tabah dan paling penting, bertanggungjawab.
Di mata aku...
Dia anak yang baik, kakak yang tegas, ibu penyayang dan teman yang gila-gila.
(Bab isteri, aku tak boleh komen. Ha ha ha)
Dia yang aku maksudkan,
Kakak sulungku, along... Shahaizah Azlin!


Inilah alongku!!! Iras Mysarah.
Senjata rahsia...cubitan semut api! Sampai nangis aku dibuatnya!
Kami bertiga sewaktu kecil!  Bak kata umi, Along - Miqhail, Ayuz - Qasha, Aku- Mierza!
Setiap langkahnya, berhati-hati. Itulah Along!
Sempena hari ulangtahun dia pada hari ini, aku dedikasikan lagu Song 2 dari kumpulan Blur ini khas untuknya. Kenapa? SEBAB ketika zaman muda remajanya, lagu ini yang menjadi kegilaan. Hah, jangan tak tahu. Jiwa along sangat GANAZZZZ.... Along, aku sayang kau sangat-sangat! Muah muah muah...

* Dia adalah antara insan yang sentiasa ada untuk aku. Tidak kira apa juga yang melanda. Idola dan guruku selamanya, Along! Dari dia juga aku belajar erti sebenar 'pengorbanan' dan 'tabah'!


Whoohoo!
Whoohoo!
Whoohoo!
Whoohoo!

I got my head checked
By a jumbo jet
It wasn't easy but nothing is
No

Whoohoo!
When I feel heavy metal
Whoohoo!
And I'm pins and I'm needles
Whoohoo!
Well I lie and I'm easy
All of the time I am never sure
Why I need you
Pleased to meet you

I got my head done
When I was young
It's not my problem
It's not my problem

Whoohoo!
When I feel heavy metal
Whoohoo!
And I'm pins and I'm needles
Whoohoo!
Well, I lie and I'm easy
All of the time and I'm never sure
Why I need you
Pleased to meet you

Yeah yeah, yeah yeah, yeah yeah, oh, yeah

Popular Posts

Karyaku

Karyaku
Peristiwa Malam (Cerpen)

Kasih Di Hujung Nafas (Cerpen)

Fajar Pakeer

Fajar Pakeer
Rindu Pada Matahari (Novel)

Hatimu Hatiku Jadi Satu (Mini Novella)

Ada Yang Lain (Dwilogi)

RTM

RTM
Yang Terindah

Arah Lain Ke Syurga

Magic Bean

Magic Bean
Sayang Kita Sampai Bila Bila

Kau Simfoni Hatiku