Genap 4 Tahun...


Wah, sudah 4 tahun!
Tanggal 27 April yang lalu, maka genaplah usia aku empat tahun berkhidmat di sebuah syarikat penerbitan sebagai seorang editor. Pelbagai kenangan berjaya aku kutip di sini. Pahit, manis, masam, masin dan tawar, semuanya ada. 

Kebetulan pula, ulangtahun ke-empat perkhidmatan di sini adalah beberapa hari awal sebelum sambutan Hari Buruh. Seronok juga, terasa-rasa diri diraikan. Sepanjang empat tahun ini, tidak aku nafikan yang ada beberapa kali percubaan untuk aku menukar angin. Mungkin, jodoh aku seakan kuat dan serasi di sini. Walaupun ada beberapa tawaran diterima tetapi aku masih belum sedia terbang meninggalkan kawasan Kepong ini.

Teks pertama suntingan aku (sebahagian)
Teks pertama nukilan aku (sebahagian)
Pernah ada badai melanda, menguji tahap kesabaran. Alhamdulillah, semua itu berlalu dan aku berjaya mengharunginya dengan tenang. Sebagaimana yang seringkali aku katakan, kesabaran itu pasti akan ada kemanisannya. Sekadar bergaduh, berbeza pendapat, tercabar keegoan itu perkara biasa yang berlaku di mana-mana sahaja. Takkanlah kerana semua itu membuatkan kita mudah melatah dan terus bertukar tempat kerja. Belum pasti lagi di tempat lain, perkara sama tidak akan terjadi. Betul tak? Bersabar sahajalah. Itu yang paling penting. Berharap hati, jiwa dan semangatku akan terus kekal di sini. 

Terbaru (sebahagian)
* Rakan sekerja sibuk bertanya, ganjaran apa yang aku mahukan dari majikan sekiranya sudah berkhidmat selama 5 tahun. Jawabku, "tunggu dulu, dalam setahun macam-macam boleh terjadi!" Hahahaha.

Popular Posts

Karyaku

Karyaku
Peristiwa Malam (Cerpen)

Kasih Di Hujung Nafas (Cerpen)

Fajar Pakeer

Fajar Pakeer
Rindu Pada Matahari (Novel)

Hatimu Hatiku Jadi Satu (Mini Novella)

Ada Yang Lain (Dwilogi)

RTM

RTM
Yang Terindah

Arah Lain Ke Syurga

Magic Bean

Magic Bean
Sayang Kita Sampai Bila Bila

Kau Simfoni Hatiku